Wanneer je product niet naar verwachting is

Het kan voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of er is een andere reden waarom je de bestelling niet wilt hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retourkosten naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, stuur het product dan naar ons toe met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 10 werkdagen na binnenkomst van je retour terugstorten, mits het product in goede orde ontvangen is.

Mocht het product intensief gebruikt zijn en hierdoor beschadigd zijn of is de verpakking beschadigd, dan kunnen we waardevermindering op het product doorberekenen tot 100%. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Het herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen.

Heb je recht op garantie wanneer je product defect is?

Wij streven altijd naar hoge kwaliteit van onze producten alsmede de diensten die wij verlenen. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt..

Indien je tijdig contact met ons opneemt, zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging. Mocht het product onverhoopt niet meer leverbaar zijn, dan krijg je een vouchercode.

Wat gebeurd er wanneer ik binnen 14 dagen een retouraanvraag indien?

Je krijgt een bevestiging van jouw aanvraag per email. Je kan vervolgens het product in de originele verpakking (en goed verpakt) naar ons opsturen:

VDB Detailing
Het Reut 316
5351 TD Berghem

Wij verwerken bij binnenkomst jouw retour, dit kan bij drukte maximaal 10 werkdagen duren. Als het pakketje in originele verpakking en zonder gebruikssporen bij ons aankomt, dan crediteren wij het volledige bedrag van de geretourneerde producten. Dit zal door onze betalingsserver Mollie overgemaakt worden.

Je product is echt defect en je wil alvast een nieuw product bestellen om niet stil te vallen. Krijg je dan alsnog je geld terug wanneer de retour verwerkt is?

Dat kan. Vermeld dit wel goed bij je aanvraag. Wanneer het geretourneerde product door ons is getest en defect bevonden zullen wij hiervan het bedrag crediteren. Bij twijfel adviseren wij altijd eerst contact met ons op te nemen, dan kunnen we je wellicht op afstand helpen het probleem op te lossen.

© 2024 - 2025 VDB Detailing and products | sitemap | rss